اولین رویداد کسب و کارهای خرد

999 بازدید

اولین رویداد کسب و کارهای خرد
کسب وکارهای خرد فقط با آموزش، توانمندسازی و تمرکز بر فناوری و نوآوری، موفق خواهند شد.
هم افزایی و استفاده از تجارب کسب وکارها در کنار اساتید، یکی از روش های توسعه کسب وکار است و می تواند مسیر دستیابی به موفقیت را تسریع نماید. تجارب کسب وکارها و شیوه عبور از مسیرهای سخت کارآفرینی و دستیابی به موفقیت، نقشه راهی است که هر کسب وکار می تواند در عبور از کوره راه ها استفاده نماید.
کسب و کار کوچک Small Business به شرکت‌ها، بازرگانی‌ها و مشاغل آزاد خصوصی گفته می‌شود که دارای کارمندان و درآمد کم‌تری نسبت به شرکت‌های سایز متوسط هستند. در بسیاری از کشورها بسته به نظام اقتصادی، کسب و کارهای کوچک مختلفی رایج می‌باشند
به منظور تحلیل آماری و با قاعده در خصوص کسب و کار کوچک، باید گفت که این مقوله دارای قوانین اجرایی تجاری است. هر صنعتی بر اساس درآمد و میزان استخدام سالانه، اندازه استانداردی را برای خود تعریف می‌کند. در بیشتر موارد این تعریف به واسطه نمایندگی‌های دولتی تعریف می‌شود تا تحت قوانین تغییرپذیر دولتی تحلیل‌هایی را صورت دهند. به علاوه، این استانداردها برای برنامه‌هایی که در خصوص کمک بهبود به امور مالی است کارا می‌باشد. کسب و کار کوچک به صورت مستقل است و هر شرکتی با کمتر از ۵۰ پرسنل در این حیطه قرار می‌گیرد. این اندازه مرسومترین استاندارد تعریف شده‌است. در دو دهه اخیر تغییر و تحولات بسیار زیادی در بازارهای جهانی رخ داده و ماهیت کسب و کارها تغییر کرده است.
در حال حاضر در اکثر کشورها کسب وکارهای کوچک و متوسط به عنوان عنصری مهم در پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی شناخته شده اند. این کسب وکارها به ویژه در ایجاد فرصت های شغلی با سرمایه گذاری های پایین، توسعه منطقه ای، توسعه متکی به اصول تکنولوژی، نوآوری محصولات و ایجاد روش های نوین، اهمیت بسیاری یافته اند.
اما بنگاه‌های خرد و کوچک چه ویژگی ها و مزیت هایی دارند که اقتصاد کشورهای توسعه یافته به سمت آنها حرکت کرده است؟
نظام اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان نشان می دهد که ایجاد و حمایت از کسب وکارهای کوچک و متوسط یکی از اولویت های اساسی در برنامه های توسعه اقتصادی در این کشورها به شمار می رود. این بنگاهها با وجود نیاز به سرمایه گذاری کم، بازدهی و بهره وری بیشتری دارند و در ایجاد اشتغال و بستر مناسب برای نوآوری و افزایش صادرات نقش مهمی ایفا می کنند.
بنگاههای خرد و کوچک به دلیل انعطاف پذیری و ویژگی های منحصر به فرد خود از جاذبه های فراوانی برای بخش خصوصی نیز برخوردارند و در اکثر کشورها، تامین کنندگان اصلی فرصت های شغلی جدید به شمار می روند.
بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سیاست مشاغل خُرد باید در مناطقی اجرا شود که امکان استقرار صنایع بزرگ وجود نداشته باشد. در حالی که سهم بنگاه‌های بزرگ در اقتصاد نیم درصد و سهم بنگاه‌های متوسط کمتر از نیم درصد است، بنگاه‌های خرد و کوچک از سهم ۹۶ درصدی در اقتصاد برخوردارند.
به گفته کارشناسان و فعالان اقتصادی، شرایط تحریم بهترین فرصت برای توسعه و رونق کسب و کارهای خرد محلی و منطقه‌ای به شمار می‌رود چرا که کسب و کارهای خرد و کوچک از رشد و بازدهی بیشتر و انحراف کمتری برخوردار بوده و سهم بیشتری از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌اند
اگر بتوانیم بستر آموزش و توانمندسازی کسب وکارهای کوچک را فراهم آورید و نیازهای ایشان را از طریق شبکه ای هوشمند مهیا سازیم، بدون شک سرعت رشد و موفقیت ایشان افزایش خواهد یافت.
در این میان استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و زیرساخت های الکترونیکی و تمرکز بر نظام توسعه ای اکوسیستمی مبتنی بر پلتفرم ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
باید بدانیم که واقعا پول، تنها عامل موفقیت کسب وکار نیست و متاسفانه نگاه بسیاری از مدیران دولتی به کسب وکار و کارآفرینی نگاهی بسیار اشتباه است. پول فقط یکی از عوامل موفقیت در کسب وکار و در کنار عوامل حیاتی دیگر است.
رویداد کسب وکارهای خرد، در واقع تلاش دارد تا عوامل موفقیت کسب وکارهای خرد را با حضور خود صاحبان کسب وکار بررسی و تبیین نماید.
در این رویداد از تجارب برخی از کسب وکارهای کشور استفاده نموده و اساتید گرانقدر کارآفرینی، مبانی توسعه این بخش از اقتصاد را تبیین خواهند نمود.

علاقمندان جهت حضور در این رویداد می توانند از طریق صنافر ثبت نام نمایند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2599
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد اولین رویداد کسب و کارهای خرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.