تفاهم نامه تجاری سازی و سرمایه گذاری پارک با بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی

671 بازدید

تفاهم نامه تجاری سازی و سرمایه گذاری پارک با بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی

 

یکی از مسائل مهم در حمایت از تولید ملی، اولویت گذاری و انتخاب صنایعی است که می تواند با سرعت بالاتری توسعه پایدار و مبتنی بر ارزش های ملی را سامان دهد. با توجه به فرصت ها، تهدیدها و منابع محدود باید امکانات کشور را در برخی صنایع استراتژیک متمرکز نمود. در این راستا هنگامی که بحث از تولید ملی، ثروت آفرینی ملی، اشتغال زایی و … می شود، نگاه ها ابتدا به سمت صنایعی چون نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی و … می رود و دیگر صنایع چندان مورد توجه قرار نمی گیرند، در حالی که اگر شاخص های ثروت آفرینی، اشتغال زایی، رشد اقتصادی و … را در نظر بگیریم، صنایع فرهنگی یکی از مهمترین اولویت ها خواهد بود.

صنایع فرهنگی، دانش بنیان هستند و قابلیت زیادی برای ایجاد شغل دارند. تولیدات این صنعت بر خلاقیت، مهارت و نوآوری استوار بوده و غالبا مبتنی بر فناوری است. بر اساس یک دسته بندی، این صنایع عبارتند از:

۱سینما و تئاتر

۲رادیو و تلویزیون

۳چاپ‌ونشر (کاغذی-الکترونیک)

۴موسیقی

۵مد (لباس و غیره)

۶گردشگری

۷دکوراسیون و معماری

۸آموزش الکترونیکی

۹تبلیغات

۱۰پویانمایی

۱۱بازی‌های رایانه‌ای

۱۲صنایع دستی

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی توسعه ی فناوری های فرهنگی، تفاهم نامه ای فیمابین پارک و بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی امضا شد. در این جلسه دکتر اسدی به توضیح فعالیت اصلی بنیاد حول فناوری و توسعه صنایع خلاق با تمرکز بر فناوری های صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی، صنعت فرش، تولید محتوای دیجیتال، هنر و صنایع هنری اشاره نمود و چشم انداز اصلی این بنیاد را ایجاد برترین زیست بوم کسب وکارهای فناوری فرهنگی در خاورمیانه عنوان کرد.

در جهت توسعه کسب و کارهای نوپا دفتر سرمایه گذاری و تجاری سازی پارک علم و فناوری استان با همکاری بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی راه اندازی شد. در این راستا بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی اقدام به تجاری سازی و سرمایه گذاری واحدهای فناور فعال در استان فعالیت و پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در راستای اجرایی نمودن این تفاهم اقدام به تامین زیر ساختهای لازم برای بنیاد خواهد کرد.

در انتهای این جلسه مقرر شد پارک علم و فناوری استان زنجان با برگزاری فراخوان ماهانه نسبت به جمع آوری طرحهای قابل سرمایه گذاری و احصای آنها اقدامات لازم را انجام دهد. پس از امضای تفاهم نامه از مدعوین جهت ارائه طرحها به دفتر پارک دعوت به عمل آمد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2066
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد تفاهم نامه تجاری سازی و سرمایه گذاری پارک با بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.