معرفی پلتفرم های جدید و کاربردی در حوزه صنایع فرهنگی/ رونمایی از پلتفرم ها در آینده نزدیک

703 بازدید

در بازدید دکتر منصوری ، معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون از بنیاد ملی توسعه فنآوری های فرهنگی انجام شد:

 

معرفی پلتفرم های جدید و کاربردی در حوزه صنایع فرهنگی/ رونمایی از پلتفرم ها در آینده نزدیک

 

در بازدید روز پنج شنبه معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون از بنیاد ملی توسعه فنآوری های فرهنگی، چند پلتفرم جدید در حوزه ارتباط دهی دست اندرکاران حوزه فرهنگ و ایجاد یک شبکه منسجم همکاری، استفاده از فنآوری واقعیت افزوده در حوزه های سینما، موسیقی، گردشگری و آموزش و همچنین  یک پلتفرم گالری جامع در حوزه نمایشگاه های هنری معرفی شدند و نحوه ارائه خدمات آنها به کاربران تشریح و تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی توسعه فنآوری های فرهنگی در این بازدید که با حضور آقای دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رافاه اجتماعی و امیر حسین اسدی مدیر عامل بنیاد ملی توسعه فنآوری های فرهنگی، خانم فاطمه رستم خانی دستيار معاونت توسعه كارآفريني واشتغال در حوزه فناوري اطلاعات، آقای محمد عبده ابطحی مدیر ملی رسته فناوری اطلاعات یونیدو، خانم فاطمه صبری مدیر R&D، خانم مرضیه فیروزنیا مدیر اجرایی، خانم ندا شیشوی نماینده یونیدو و خانم سیمایی مسئول پژوهش و توسعه بنیاد صورت پذیرفت، سامانه توسعه صنایع فرهنگی تحت عنوان پلتفرم«صنافر» به عنوان بستری کارآفرینانه مبتنی بر استفاده از توانمندی های تمامی دستگاه های متولی در اکوسیستم کارآفرینی معرفی شد.

تمامی دست اندرکاران در حوزه صنایع فرهنگی، از هنرمندان و کارآفرینان تا سرمایه گذاران در این حوزه می توانند با ثبت نام در سامانه صنافر به  امکانات مورد نیاز خود اعم از سرمایه، فضای تولید، نیروی کار و … متصل و مرتبط شده و فعالیت های خود را با سرعت بیشتری ادامه و توسعه دهند.

 

از دیگر پلتفرم های معرفی شده در این بازدید، پلتفرم «گالری پارتیا» بود که به منظور توسعه کسب و کار در حوزه کالاهای هنری، بومی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور و همچنین برگزاری نمایشگاه مجازی طراحی و پیاده سازی شده است. تمرکز این پلتفرم بر کسب و کارهای ملی، نمایشگاه های مجازی، بازاریابی، تبلیغات و فروش کالاهای هنری، بومی و فرهنگی است و در نظر دارد تا کسب وکارهای نوپای فعال و توانمند را در این حوزه شناسایی و رشد دهد. این پلتفرم تلاش می نماید تا با شناسایی نیازهای فعالان کسب و کارهای این حوزه‌ها، همچون قوانین و دستورالعمل‌ها، منابع مالی، سرمایه و…. از طریق انجام تعاملات درون و برون دستگاهی و استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی نسبت به رفع این نیازها اقدام نماید.

پلتفرم «VR City » یکی دیگر از پلتفرم های معرفی شده در این بازدید بود که به کمک فنآوری واقعیت افزوده  (VR) امکان حضور مجازی کابران را در سینما، سالن تئاتر، کنسرت، بازدید از موزه ها و شهرهای مختلف کشور و همچنین شرکت در دوره های آموزشی مختلف را فراهم می آورد.

از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این بازدید، رو نمایی از این سه پلتفرم در آینده نزدیک و فراهم آمدن امکان استفاده عموم مردم از خدمات آن ها بود.

همچینین مقرر شد آقای دکتر منصوری هر دو هفته یکبار طی جلسه ای در جریان پیشرفت کارها و جزئیات فرآیندها قرار گرفته و کمک های لازم را در خصوص دسترسی به اهداف تعیین شده برای این بنیاد ارائه دهند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2182
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد معرفی پلتفرم های جدید و کاربردی در حوزه صنایع فرهنگی/ رونمایی از پلتفرم ها در آینده نزدیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.