میزگرد دیپلماسی هنر و راهبردهای توسعه اقتصادی

733 بازدید

به همت بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی و فرهنگستان هنر برگزار شد:

میزگرد دیپلماسی هنر و راهبردهای توسعه اقتصادی

در میزگردی که با موضوع دیپلماسی هنر و راهبردهای توسعه اقتصادی و با حضور سجاد محمد یار زاده رئیس موسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا، امیر حسین اسدی مدیر عامل بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی،  محمدرضا پاکروان مشاور امور بین الملل بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی و جمعی از اصحاب هنر در محل فرهنگستان هنر برگزار شد، به پتانسیل های عرصه هنر در توسعه اقتصادی کشور، امکانات، فرصت ها و همچنین موانع و چالش های این حوزه پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، در این میزگرد به طور خاص به موضوع دیپلماسی هنر توجه ویژه ای شد و هریک از حضار به تبیین چگونگی توسعه و اشاعه ی فرهنگ ایرانی در عرصه های بین المللی پرداختند.

دیپلماسی ابزاری برای گفت و گو با دیگر اقوام و ملل دنیاست و هنر بهترین زبانی است که برای این گفت و گو و رابطه می توان از آن استفاده کرد. در نگاهی واقع گرایانه هنرمندان بهترین سفیران برای رساندن صدای یک ملت به تمام دنیا هستند.

«جایزه جهانی نوروز» یکی دیگر از اهم موضوعات مطرح شده در این میزگرد بود. نوروز از جمله جلوه های فرهنگی ایران باستان است که در طی قرن های متمادی علاوه بر کشور خودمان، همچنان در بین اقوام همسایه ایران تداوم یافته و از این جهت بایستی به عنوان ابزاری برای ترویج و معرفی فرهنگ ایرانی استفاده کرد.

این اتفاق فرصت مناسبی است برای این که بتوانیم جلوه های فرهنگ ایرانی در مقیاسی گسترده تر به تمامی دنیا صادر نماییم.

گفتنی است که در پایان جلسه مقرر شد، که نشست های بعدی نیز به حوزه دیپلماسی هنر و هم اندیشی و بستر سازی برای صادرات فرهنگ و هنر ایرانی به سایر اقوام، ملت ها و کشورهای جهان پرداخته شود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2209
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد میزگرد دیپلماسی هنر و راهبردهای توسعه اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.