پایه گذاری بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی بر پایه” پلتفرم ” های فناوری های نوین

205 بازدید

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، محمد شریعتمداری یکشنبه ششم بهمن در مراسم آغاز به کار بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی  گفت : براساس آمارهای یونسکو در سال 2013 حجم اقتصاد خلاق بیش از  3 هزار و 600 میلیارد دلار ، معادل 5 درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا بود.

وی خاطرنشان کرد: این بنیاد مکان بسیار ارزشمندی است، که می‌تواند برای همه محصولات فرهنگی از جمله صنایع دستی ، نقاشی و انوع هنر فرصت حضور در بازارهای بین‌المللی  را فراهم  و بستری برای تبادل نظر و تعامل تقاضای جهانی و عرضه ایرانی ایجاد کند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تحولات رخ داده در حوزه کسب و کار امروز جهان و ماموریت و اهداف وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به ضرورت دعوت از همه بازیگران حوزه کسب و کارهای نوین تاکید کرد و گفت: بدون استفاده از تجارب بین‌المللی، قدم گذاشتن در عرضه ایجاد اشتغال به منزله آب در هاون کوبیدن است و دراین صورت در آینده نیز با مشکلات جدی مواجه می شویم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به ویژگی‌هایی از صنایع فرهنگی و تاریخچه آن، به روند توسعه محصولات فرهنگی در جهان اشاره کرد و گفت: « بعد از جنگ جهانی دوم قدم‌هایی در حوزه تولید انبوه محصولات فرهنگی خصوصا در حوزه فیلم برداشته شد و یک نوع آشتی بین صنعت و فرهنگ شکل گرفت و توسعه فرهنگی و اقتصاد فرهنگ در دنیا ایجاد شد. همین طور نظام آفرینش خلاق هنر و فرهنگ توسعه پیدا کرد تا امروز که به حوزه صنایع خلاق رسیده‌ایم و در این دوره دگردیسی و تحولات عظیمی را در این بخش شاهد بوده‌ایم.»

‎شریعتمداری تصریح کرد: «این بنیاد برتوسعه صنایع فرهنگی بر پایه پلتفرم‌های فناوری‌های نو در جهان امروز پایه گذاری شده است».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با  تاکید بر مقوله انتقال قدرت فرهنگی افزود: باید ظرفیت‌های موجود در این عرصه را بشناسیم و توسعه صنایع فرهنگی را ادامه دهیم، تا جایی که محصولات خود را به سراسر دنیا صادر کنیم .

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2051
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد پایه گذاری بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی بر پایه” پلتفرم ” های فناوری های نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.