پلتفرم توسعه فناوری‌های فرهنگی را‌ه اندازی می‌شود

727 بازدید

گام جدی بنیاد ملی توسعه در بسترسازی تولید و صادرات صنایع فرهنگی

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، در جلسه فیمابین معاون کارآفرینی وزارت کار، کارشناسان سازمان یونیدو و مدیران بنیاد ملی توسعه ی فناوری های فرهنگی،مقرر گردید تا در راستای توسعه بسترها،ایجاد زنجیره تامین،کمک به ارز آوری و توسعه صادرات محصولات فرهنگی، پلتفرم توسعه فناوری‌های فرهنگی راه‌اندازی می‌گردد. اقتصاد پلتفرمی اقتصادی است که به سرعت در حال توسعه است. در این اقتصاد تمامی اجزا، الگوریتم‌ها، آییین نامه‌ها و شرایط توسعه در یک اکوسیستم از طریق فضای فناوری مجازی شکل میگیرد.

پلتفرم توسعه صنایع فرهنگی در واقع بستری است که تمامی کانال ایده تا بازار صنایع فرهنگی را مدیریت نموده و یک شبکه جامع از تمامی اجزای صنایع فرهنگی کشور ایجاد می‌نماید. این پلت فرم، مبتنی بر الگوریتم ها و ساختارهای فرایندی شبکه توسعه فناوری فرهنگی ایجاد شده است و در واقع زیست بومی تمام نگر جهت مدیریت و هدایت تمام اجزای صنایع فرهنگی در کشور مبتنی بر فناوری است.

آقای دکتر منصوری معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت کار در تبیین پلتفرم صنایع فرهنگی گفت:نیاز امروز اقتصاد کشور،اقتصاد پلتفرمی است و در این پلت فرم تمرکز بر شبکه سازی،چه شبکه‌های درون مرزی و چه برون مرزی از اولویت های اصلی است و بنیاد ملی توسعه فناوری یکی از وظایف اصلی خویش را باید تمرکز بر روی ایجاد این پلتفرم و ظرفیت سازی در تمام کشور عزیزمان ایران قرار دهد. 

وی گفت: توجه به تمامی اجزای صنایع فرهنگی،توجه به بازار و استراتژی های ورود به بازار، توجه به تدوین آیین نامه‌ها، توجه به ارز آوری و صادرات محصولات فرهنگی،توجه به توانمندی های بومی و وضعیت اقتصاد دانایی، توجه به اقتصاد دانش بنیان، توجه به آمایش سرزمینی، توجه به فناوری و رویکردهای نوین فناوری، توجه به آینده پژوهی، توجه به پژوهش و فناوری و توجه به نیازهای کشور و نیازهای جهان در حوزه صنایع فرهنگی به الزامات پلتفرم صنایع فرهنگی می باشد.

پلت فرم صنایع فرهنگی در واقع یک مسیر مشخص و مبتنی بر فضای مجازی است که تمامی دانه های تسبیح صنایع فرهنگی را در بستر فناوری گرد هم خواهد آورد.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2023
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد پلتفرم توسعه فناوری‌های فرهنگی را‌ه اندازی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.