پلتفرم نمایشگاه های مجازی فرهنگ و هنر ایران رونمایی شد.

670 بازدید

پلتفرم نمایشگاه های مجازی فرهنگ و هنر ایران رونمایی شد.

تلاش جدی وزارت کار و بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی بر صادرات صنایع فرهنگی و توسعه اقتصاد فرهنگ

 

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، پلتفرم نمایشگاه های مجازی فرهنگ و هنر ایران همزمان با روز تولد حضرت زینب سلام الله علیها و شب یلدا، با حضورهنرمندان، اصحاب فرهنگ و اصحاب رسانه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی گردید.

پارتیا سامانه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری است که تجربه‌ای واقعی از نمایشگاه را با استفاده از تکنولوژیهای روز دنیا به مخاطب جهانی ارائه می‌کند.

پارتیا گام اول و موثرترین قدم را که همانا دیده شدن آثار فرهنگی و هنری ایرانی در سطح دنیا خواهد بود به لطف استفاده از فناوری های جدید برداشته و امکانی کاملا مشابه با تجربه واقعی بازدید از یک نمایشگاه را برای هر مخاطبی فراهم می‌کند. از این طریق با بهتر و بیشتر دیده شدن آثار، علاوه بر هموار شدن مسیر فروش آنها، پلی بین فرهنگ و هنر ایرانی با مخاطب غیرایرانی ایجاد شده و رسانه‌ای موثر برای توسعه فضای فرهنگی کشور در فضای مجازی فراهم آمده است.

پارتیا سفیر مجازی هنرمندان ایرانی در اقصی نقاط جهان است تا با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد بتواند از اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر با افزودن به گستره بازار آن کمک کند و مقدمه‌ای برای توسعه پایدار فرهنگی از طریق انجام پروژه‌های مشابه در آینده‌ای نزدیک باشد.

دکتر منصوری معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزارت کار در این مراسم گفت: پیشرفت روزافزون دانش های نوین خصوصا فناوری اطلاعات در سطح دنیا و حضور فناوریه ای جدید در حوزه‌های مختلف زندگی بشر، هنر و فرهنگ نیز به عنوان یکی از ستون های اصلی تشکیل دهنده سبک زندگی انسان مدرن از این قاعده مستثنی نبوده و به همین سبب طی سالهای گذشته شاهد برداشته شدن گامهای موثری برای همه گیری محصولات فرهنگی با کمک پیشرفت های علم در بخش فناوری اطلاعات هستیم. در سایه این تغییرات و برای گذشتن از مرزهای جغرافیایی و آشنایی با فرهنگ و هنر ایران اسلامی در سایرکشورها از طریق نمایش آثار فرهنگی و هنری در سطح دنیا و همچنین در راستای رسیدن به راهکارهای جامع در خصوص عرضه و فروش این آثار در کشورهای دیگر، سامانه ملی پارتیا با ماموریت ایجاد بستری مناسب در فضای مجازی برای عرضه آثار فرهنگی و هنری بصورت مجازی راه اندازی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این پلتفرم بتواند با اتصال بین هنرمندان و بازار، زمینه صادرات فرهنگ و هنر را فراهم ساخته و با ارایه فعالیتی ارزشمند، پایدار و مبتنی بر فرهنگ اصیل ایران اسلامی، بازاری جهانی ایجاد نماید.

گفتنی است این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان، فرهیختگان، دانشگاهیان و میهمانان خارجی مقیم تهران برگزار گردید و همچنین در این مراسم از آثار برجسته هنرمندان عالی قدر کشورمان، استاد محمدمهدی رسولی، استاد غلامرضا راهپیما، استاده کاوه تیموری و استاد سیدجواد میریزدی به صورت مجازی رونمایی شد.

در ادامه این مراسم هنرمندان کشور نظرات خویش را در مورد نقش پارتیا در  توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر مطرح نمودند.

همچنین در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین بنیاد ملی توسعه فناوری فرهنگی و برخی از انجمن ها و سازمان های فرهنگی و هنری امضا گردید.

تمام هنرمندانی که دارای آثار هنری مثل خوشنویسی، نگارگری، نقاشی و …  می توانند با مراجعه به پارتیا نسبت به ثبت نام و فروش آثار خود در پارتیا اقدام نمایند.

علاقمندان نیز می توانند با مراجعه به parthia.gallery نسبت به بازدید از این گالری آنلاین اقدام کنند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2161
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد پلتفرم نمایشگاه های مجازی فرهنگ و هنر ایران رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.