گام بزرگ توسعه ی فناوری فرهنگی با راه اندازی بنیاد ملی توسعه ی فناوری های فرهنگی

208 بازدید

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با همکاری سایر نهادها و بخش های خصوصی و با هدف ایجاد شبکه و پلت فرم توسعه فناوری های فرهنگی، توسعه اشتغال و کارآفرینی و هدایت سرمایه های مادی و معنوی کشور به سمت صادرات صنایع فرهنگی، سومین نهاد فناور خویش را راه اندازی می کند.

دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال در گفتگو با دکتر فاطمه صبری به عنوان عضوء هیات مدیره بنیاد گفت:یکی از مامورریت های اساسی وزارت کار،بسترسازی جهت توسعه هوشمند کسب وکارها با توجه به ظرفیت های بومی و ساختاری کشور است و در این میان صنایع فرهنگی و توسعه فناوری در این صنایع از اولویت بالایی برخوردار است.

فناوری های فرهنگی از یک سو با تاثیر شگرف بر فرایندهای تحقیق،تولید،بازاریابی،تبلیغات و فروش توانسته است ضمن ایجاد اشتغال و کارآفرینی هوشمند، زمینه ساز صادرات و ارزآوری را فراهم آورد و از سویی دیگر با اتصال دانشگاهیان و فناوران کشور به صنعتگران فرهنگی، مسیر فناوری در پیش روی صنعت اصیل فرهنگی ایران قرار دهد.

دکتر منصوری ادامه داد: اساس راهبردهای ما برای این بنیاد ایجاد ساختاری هوشمند برای صنعتگران کشور است تا بتوانند از طریق این ساختار، نیازهای خود را برای تولید و عرصه صنایع فرهنگی تسهیل نماید و با ثبت و ارزیابی دایم نیازها و بازخوردها، امکان تولید بهتر و با کیفیت بالاتر در این بازار پرتکاپوی بین الملل فراهم آید.

وی افزود: رونمایی رسمی از این بنیاد به زودی انجام خواهد شد و هم زمان با این رونمایی، 6 مرکز نوآوری در استان های مختلف کشور نیز آغاز به کار خواهند کرد. این مراکز نوآوری بصورت تخصصی در حوزه های فناوری بسته بندی،فناوری تبلیغات،فناوری های حوزه فروش، فناوری های حوزه گردشگری و فناوری های حوزه تولید و عرضه صنایع دستی فعالیت می کنند.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2027
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد گام بزرگ توسعه ی فناوری فرهنگی با راه اندازی بنیاد ملی توسعه ی فناوری های فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.