گفتگوی زنده با موضوع: مدیریت کسب وکارها (جناب آقای اسدی و جناب آقای محمد عبده ابطحی)

740 بازدید

به گزارش روابط عمومی بیناد ملی توسعه فنآوریهایی فرهنگی ، دکتر امیر حسین اسدی مدیرعامل این بنیاد و داور مسابقه تلوزیونی “میدون”، سلسله گفتگوهایی را با محوریت کسب و کار و تمرکز ویژه بر موضوع کسب و کارهای مجازی، با خبرگان عرصه کسب و کار، ترتیب داده است.
بخشی از این سلسله مباحث، در ساعت 20 روز یکشنبه 24 فروردین ماه 99، با آقای مهندس ابطحی مدیر ملی رسته فناوری اطلاعات یونیدو، از طریق گفتگوی زنده اینستاگرام، صورت پذیرفت.
آقای دکتر اسدی در آغاز بحث در خصوص کسب وکارهای حوزه فناوریهای اطلاعاتی، مطالبی را مطرح نموده و توضیحات کاملی را در رابطه با این حوزه ارائه کرد .
وی ضمن تاکید بر نگاه به آینده در حوزه کسب و کارها و به ویژه به کار گیری ابزار هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در این حوزه، اظهار داشت: سال 1399 سال شتاب گیری فناوری VR (واقعیت افزوده ) و سال انقلاب درAR  ( واقعیت مجازی) است.

مدیر عامل بیناد ملی توسعه فنآوریهای فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر کسب وکارهای قابل توجهی در حوزه کاربردی تکنولوژی وفناوریهای VR وجود دارد که از آن جمله می توان به اموری چون اجرای کنسرت های زنده و یا درمان از راه دور بیماران اشاره کرد.
همچنین می بینیم که استفاده از این فنآوری ها در نمایش آثار باستانی و جذاب ایران زمین، چون پاسارگاد و تخت جمشید و یا سی و سه پل اصفهان، توانسته بخشی از نواقص حوزه ی گردشگری را مرتفع نموده و حتی قسمتی از این آثار را برای ساکنان سایر کشورهای جهان نیز نمایش دهد.

در ادامه مهندس ابطحی مدیر ملی رسته فنآوری اطلاعات یونیدو با تاکید بر نگاه آینده پژوهی در حوزه ی کسب و کار و فنآوری اطلاعات درگزارشات future work گفت: جهت جلوگیری از افت شاخص های رشد در این حوزه ،خواستار تعامل بین دستگاهی همراه با اعتماد متقابل و با در نظر گرفتن توسعه ی زیر ساخت های سخت افزاری، تقویت دانش نرم افزاری ومدیریت هوشمندانه بر تقاضاهای انسانی هستیم .

وی افزود: بر همین اساس باور داریم که در عصر چهارمین انقلاب صنعتی که همان تحول و انقلاب در عرصه ی هوش مصنوعی است، یکی از کلیدی ترین زیر شاخه های کسب و کار اینترنتی، بهره گیری موثر از حوزه ی هوش مصنوعی و فنآوری های اطلاعاتی است.

در ادامه گفتگو، دکتر اسدی با طرح این سوال که در آینده چه نوع خدماتی را به چه نوع مخاطبی می توان ارائه داد، تصریح کرد: یکی از مهمترین پایه های حوزه کسب و کار مجازی در حال حاضر، استفاده فعالانه از فضای هوش مصنوعی و دنیای کد ها والگوریتم هاست.

مهندس ابطحی نیز با اشاره به برآوردهایی که پیش از این صورت گرفته بود و رشد مثبت IT در حوزه ی کسب و کار در سال 2020 را پیش بینی نموده بود، اظهار داشت: اگرچه این پیش بینی ها صورت گرفته اما امکان افت شاخص های مختلف در این حوزه با توجه به شیوع جهانی ویروس کووید 19، دور از ذهن نیست. حتی این پیش بینی وجود دارد که ماحصل شیوع این ویروس، منجر به آسیب جدی به شاخص های رشد در بخش سخت افزار، آن هم تا منفی ۹ ٪ شود.

وی ادامه داد: متاسفانه این نگرانی های آماری کم نیستند و حتی بر اساس نتایج یک تحقیق صورت گرفته از عده ای از صاحبان کسب و کارها، در حدود ٪60 از سوال شوندگان، اظهار داشته اند که با تداوم این شرایط، بیش از دو ماه توان پایداری نخواهند داشت. بر همین اساس صاحبان کسب و کارها را توصیه به مدیریت بهینه شرایط و حرکت به سمت کسب و کار هدفمند و پایدار، می کنیم.

دکتر اسدی نیز در بخش دیگری از این بحث ضمن اشاره به در خواست بازار بر حسب نیاز روزعنوان کرد: به طور مثال در شرایط فعلی، برخی از خلاقان حوزه ی فناوری و اطلاعات با استفاده از پرینترهای سه بعدی، اقدام به تولید ماسک نموده اند. بنابراین می توان با جستجوی نیاز های روز جوامع، هم به جامعه کمک نمود و هم در مسیر مدیریت بهینه کسب و کار حرکت کرد.

مدیر عامل بنیاد ملی توسعه فنآوریهایی فرهنگی، درخاتمه بر لزوم برگزاری کلاس های آموزشی بیشتر و هدفمند تر در حوزه های مختلف کسب و کار و بهره گیری از فنآوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در این بخش ها اشاره نموده و از برنامه های آتی این بنیاد در حوزه های یاد شده و همچنین ادامه این سلسله مباحث خبر داد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2069
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد گفتگوی زنده با موضوع: مدیریت کسب وکارها (جناب آقای اسدی و جناب آقای محمد عبده ابطحی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.