استفاده از واقعیت افزوده AR در سیستم‌های جدید مدیریت ساختمان BMS

218 بازدید

اکثر ساختمان‌های جدید دارای سیستم مدیریت ساختمان (BMS) هستند تا سنسورها، زیرساخت‌های زیست‌محیطی و پایداری ساختمان­ها را کنترل کنند، اما ساکنان ساختمان‌ها معمولا تعامل کمی با آن‌ها دارند. سیستم مدیریت ساختمان افزوده (Augmented BMS)، این سیستم‌ها را به یک حیوان مجازی «واقعیت افزوده» متصل می‌کند که از طریق آن افراد می‌آموزند و تصمیم می‌گیرند که درباره ساختمان خود تصمیم‌گیری‌های معناداری بگیرند و در هنگام قدم زدن در ساختمان،به حیوان شبیه‌سازی‌شده رسیدگی کنند.

نسخه‌ای از Augmented BMS، در سال 2016 در ساختمان جدید آموزش عالی فناوری کالج ترامپینگتون دانشگاه کمبریج، مستقر شد.

این پروژه در سال 2015، توسط دانشجویان و اساتید کالج ترامپینگتون دانشگاه کمبریج و با تلفیق فناوری واقعیت افزوده و سیستم‌های مدیریت ساختمان، به‌منظور استفاده بهینه از انرژی، جلوگیری از هدر رفت آن و  تعامل بیشتر ساکنین مجتمع­های مسکونی در سیستم­های مدیریتی ساختمان ابداع شده است. سیندر نام گربه­ای است که توسط این تیم و با فناوری واقعیت افزوده بر روی سیستم مدیریتی ساختمان بار نهاده شده است که همراه با بهبود سیستم­های مدیریتی ساختمان رشد پیدا کرده و اعضای ساختمان با انجام دادن هریک از فرمان­های مربوط به سیستم مدیریتی ساختمان باعث رشد و توانمندتر شدن گربه می­شوند.

رفتار و ظاهر سیندر تحت تأثیر داده‌های سنسورهای سیستم مدیریتی ساختمان و نحوه تعامل افراد با وی متفاوت می‌شود. در بعضی از اوقات این گربه مجازی در میان اعضا حرکت کرده و پنجه‌های خود را به‌صورت دوستانه نگه می­دارد و زمان­هایی که به وی توجه نمی­شود (اعضا به سیستم‌های مدیریتی ساختمان توجه نمی‌کنند) کوچک­تر شده و یا حتی ناپدید می‌شود.

منبع اصلی تغذیه سیندر باتری­های خورشیدی وصل شده در سقف مجتمع­ های مسکونی می­ باشد. در روزهای آفتابی، هنگامی‌که انرژی بیشتری توسط این باتری­ها تولید می‌شود، افراد  قادر خواهند بود غذای بیشتری را به سیندر داده و انرژی وی را افزایش دهند؛ اما در زمستان، هنگامی‌که انرژی خورشیدی کمیاب است،سطح انرژی او پایین می‌رود و او ممکن است کمتر به تعامل با افراد علاقه نشان بدهد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1913
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد استفاده از واقعیت افزوده AR در سیستم‌های جدید مدیریت ساختمان BMS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.