توسعه فناوری در ساخت فیلم

757 بازدید

فناوری تقریبا در تمام جنبه های زندگی مداخله کرده وتغییرات کاملا جدی در عناصر ایجاد کرده است. یکی از زمینه هایی که به شدت از حضور تحولات متاثر میشود، صنعت فیلم است. در واقع تحولات فناوری، بخش جدایی ناپذیر از روند فیلم سازی بوده است، زیرا اهمیت دستگاه های برقی را برای لذت بردن از تجربه زیاد میکند. به طور خلاصه، فیلم ها یکی از موضوعات توسعه فعلی بوده اند که بر تکنیک های در حال ترقی متمرکز شده اند.

جدای از توضیحات فوق، تکنیک های ساخت فیلم نیز موضوع تحولات و تفکرات رو به جلو بوده است ، درنتیجه جزییات به روز شده ی جدید بسیاری به فیلم های تازه تولید شده، اضافه می شوند. به عنوان مثال تصاویر تولید شده رایانه ای از زمان تولید واقعیت های سینمایی، بزرگترین کمک کننده فیلم بوده اند. با ارئه تصاویر واقعی که دغدغه اصلی مردم در این صنعت است، تکنیک های پیچیده تر و پیشرفته تری برای دستیابی به اهداف تدوین می شود.

فناوری سه بعدی بدون عینک

معرفی فیلم های سه بعدی در دهه 2000 یک اتفاق بزرگ بود. جای تعجب نیست که بسیاری از سینماها و شرکت های تولید فیلم تکنیک هایی را برای ایجاد تصاویر خیره کننده برای مخاطبان اتخاذ میکنند.

با این حال، عقیده به تدریج تغییر میکند، وقتی که علاقه مندان از ترفندهای قدیمی که در همه  فیلم های سه بعدی تماشا می کنند، شکایت کنند. کلمات به سرعت گسترش می یابند وتوجه انبوهی را به خود جلب میکنند. به همین دلیل، شرکت ها در تلاش هستند تا جدیدترین نسخه فیلم های سه بعدی را بدون زدن عینک سه بعدی ایجاد کنند. تهیه کنندگان فیلم، ایده را با شور وشوق اتخاذ میکنند و مشتاقانه از جدیدترین تکنیک های فیلم در فیلم خودشان استفاده می کنند. متاسفانه در حال حاضر نسخه جدید هنوز در حال تولید است و علاقه مندان برای بهره مندی از این فناوری تا یک سال دیگر باید منتظر بمانند. تهیه کنندگان موفق فیلم حاضرند منتظر تولید سریالی از فیلم های موفق قبلی خود باشند.

واقعیت مجازی و افزوده

هدف افلی از توسعه تکنیک های جدید این است که مخاطبان بخشی از داستان پیش بینی شده بر روی پرده را به جای این که صرفا شرکت کننده منفعل باشند ،نمایش دهند. یکی دیگر از ابزارهای خارق العاده برای دستیابی به هدف، واقعیت مجازی و افزوده است که به دلیل توانایی در جذب بینندگان مشهود است. در مورد فیلم های سه بعدی بدون عینک، کارگردانان از قبل استفاده از تکینیک ها برای بهبود ارزش فیلم تولید شده، هیجان زده هستند. مطمئنا باعث افزایش فروش خواهد شد وتوجه مردم به راحتی جلب خواهد شد، زیرا مردم عاشق این نوع سرگرمی بوده اند.

منبع:

https://www.lightblazer.com/technological-developments-in-filmmaking/

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1784
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد توسعه فناوری در ساخت فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.