جان هاوکنیز؛ بنیانگذار اقتصاد خلاق

885 بازدید

«چگونه مردم می توانند ایده های خود را تبدیل به  پول کنند» این جمله ایست که برای اولین بار در کتابی با نام «اقتصاد خلاق؛ چگونه مردم می توانند ایده های خود را تبدیل به  پول کنند» نوشته جان هاوکینز مطرح شد و این طریق نام جان آناتونی هاوکینز بر سر زبان ها افتاد.
پروفسور جان آناتونی هاوکینز متولد 3 آگوست 1945 در انگلستان، نظریه پرداز و نویسنده انگلیسی در حوزه صنایع خلاق می باشد. وی هم اکنون در دانشگاه لینکلن انگلستان و دانشکده خلاقیت شانگهای چین تدریس می کند. او در بیش از 30 کشور از جمله استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، هند، ایتالیا، ژاپن، کره، لهستان، روسیه، سنگاپور، تایلند، انگلستان و ایالات متحده آمریکا فعالیت داشته و مشاور شرکت های جهانی، سازمان های بین المللی از جمله HandMade plc ، Hotbed Media ، HBO و تایم وارنر است.عمده فعالیت های وی در زمینه رسانه های دیجیتال، فیلم، تلویزیون و انتشارات است. بسیاری از صاحب نظران نوشته های هاوکینز را نقطه شروع شکل گیری علمی شاخه اقتصاد خلاق در اقتصاد جهانی می دانند. جان هاوکینز نخستین بار نظریات خود را پیرامون خلاقیت و نوآوری در سال ۲۰۰۱ و در کتابی تحت عنوان «اقتصاد خلاق: مردم چگونه از ایده هایشان پول در می آورند؟» منتشر نمود که این کتاب در سال 2013 با اعمال اصللاحاتی تجدید چاپ شد. هاوکنیز در حال حاضر معاون شورای مشورتی بریتانیا، عضو کمیته مشورتی سازمان ملل متحد در اقتصاد خلاق و عضو شورای تحقیقاتی علوم انسانی انگلستان و مدیر اجرایی موسسه بین المللی ارتباطات می باشد.

کتابهای منتشر شده:
ادراک تلویزیون (1976)
ارتباطات در چین (1982)
فن آوری های جدید (1982)
اقتصاد خلاق: مردم چگونه از ایده های خود کسب درآمد می کنند (2002؛ بازنشر، 2013)
محیط زیست خلاق: جاییکه فکر کردن مناسبترین شغل است (2010)

اقتصاد خلاق: مردم چگونه از ایده های خود کسب درآمد می کنند
این کتاب که به عنوان اصلی ترین کتاب حوزه اقتصاد خلاق از آن یاد می شود، در سال 2002 منتشر و در سال های 2007 و 2013 با اعمال اصلاحاتی تجدید چاپ شد. محتوی کتاب شامل ماهیت خلاقیت ، چگونگی خلاقیت ، مدل های کسب و کار ، مالکیت معنوی ، مدیریت یک شرکت خلاق ، فرصت های آنلاین ، سرمایه خلاق و… می باشد. این کتاب ما را با نظرات جان هاوکینز در مورد نیازها و منافع انسان امروزی، راه های کسب درآمد از طریق خلاقیت بادرنظر گرفتن این نیازها و منافع و درنهایت ویژگی ها و توانمندیهای انسان امروزی صحبت می کند

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1871
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد جان هاوکنیز؛ بنیانگذار اقتصاد خلاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.