جشنواره موسیقی نواحی ایران

762 بازدید

به‌عنوان فرهنگي‌ترين نماد موسیقی کشور در عرصۀ اجرا و تولید آثار فاخر و ارزشمند موسیقی اقوامِ ايران و با بهره‌گیری از استادان این حوزه و نیز پژوهشگران برجستۀ موسيقي‌شناسي و قوم‌ موسيقي‌ شناسي فعاليت دارد

این جشنواره ضمن حفظ کرامت هنر موسیقی اقوام و استادان برجستۀ اين حوزه، با برقراری اخلاق حرفه‌ای، اقدام به ایجاد فرصت‌های برابر برای شکوفایی و پرورش استعدادهای موسیقی نواحي کشور کرده است و می‌کوشد ظرفيت‌هاي موسيقي نواحي ايرانِ فرهنگي را در سطح منطقه معرفی کند. همچنین با تربیت هنرمندان شایسته و متعهد و دارای توان علمی و هنری بالا، آفرینش هنری و نوآوری را برای رسیدن به سربلندی و موفقیت هرچه بیشتر هنرمندان موسیقی نواحي کشور در عرصه‌های بین‌المللی برای حال و آینده برنامه‌ریزی می‌کند.

جشنوارۀ موسيقي نواحي ايران ضمن همکاری همه‌جانبه با سایر موسيقي‌هاي قومي در سطح بین‌المللی، مي‌تواند مکانی برای همکاری، هم‌افزایی، اشاعۀ تفكر هم‌زيستي فرهنگ‌ها باشد.

این جشنواره در تعامل با نهاد‌های اجرایی کشور می‌تواند به رسالت ذاتی خود یعنی هم‌سویی با نیازهای اجتماعی در عرصه‌های مختلف پاسخ دهد. زبان هنرِ موسیقیِ قومي برای افزایش سطح فرهنگ عمومی جامعه و اعتماد توده‌های مردم به هنرمندان صاحب‌نام کشور این مسیر را هموار و آسان خواهد کرد.

جشنواره موسيقي نواحي ايران با تكيه بر سرمايه‌هاي فرهنگي موسيقي اقوامِ ايراني و با استفاده از ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي در حوزۀ قوم‌موسيقي‌شناسي و نيز مشاركت حداكثري مردم در پاسداشت هنرمندان فرهيختۀ موسيقي نواحي، سعي در حفظ و نگهداري و معرفي هرچه بيشتر اين سرمايۀ بزرگ و منحصربه‌فرد ايران در سطح ملي و بين‌المللي دارد.

جشنواره موسیقی نواحی ایران تا به امروز دوازده دوره خود را پشت سر گذاشته است.

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ ۱۶تا ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۸ در شهر کرمان و در گستره ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت غیررقابتی برگزار ‌شد.

سایت جشنواره موسیقی نواحی ایران به نشانی www.ifmf.ir قابل مشاهده می باشد.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1838
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد جشنواره موسیقی نواحی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.