رابطه صنایع خلاق با سرمایه فرهنگي

237 بازدید

رابطه صنایع خلاق با سرمایه فرهنگي

صنایع خلاق” اشاره به گسترة وسیعی از فعالیت های اقتصادی دارند که با تولید و بهره برداری از دانش و اطلاعات و از طریق خلاقیت و نوآوری به تولید محصولات خود می پردازد .صنایع فرهنگی خلاق شامل تبلیغات، معماری، هنر، صنایع دستی، طراحی مد، فیلم و موسیقی، هنرهای نمایشی، چاپ و نشر، نرم افزار، اسباب بازی و بازیهای ویدیویی، رادیو و تلویزیون تلقی میگردد .با تکیه بر صنایع فرهنگی خلاق می توان به جذب تخصص های نوآورانه و مبتکرانه پرداخت .صنایع فرهنگی خلاق می توانند با تولید کالاهای فرهنگی به وضعیت مصرف و نیازهای فرهنگی در جامعه نیز سروسامان دهند . میزان مصرف، نوع مصرف و تنوع کالاهای فرهنگی موجود در جامعه قدرت تبیین کنندگی سرمایه فرهنگی در جامعه را دارا می باشند . بدین معنا که با سنجش مصارف فرهنگی افراد می توان پایگاه اجتماعی و میزان سرمایه فرهنگی ایشان را مشخص و حتی پیش بینی نمود .در شبکه جهانی امروز، سرمایه فرهنگی نه ازجنبۀ فردی بلکه در بعد اجتماعی و به عنوان شاخصی مؤثر در توسعه مد نظر است. بنابراین توسعه و ارتقا در سرمایه فرهنگی، امروزه به عنوان “توسعه پایدار” در جوامع مورد نظر می باشد. سرمایه فرهنگی در راستای تولید فعالیت های هنری، فعالیت های اوقات فراغت و تولید صنایع خلاق به رسمیت شناخته شده اند که می توان با ارتقای آنها برای توسعه پایدار فرهنگی و حفظ و ارتقای سبک زندگی آحاد جامعه و رسیدن به جوامع خلاق از آنها بهره مند شد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1956
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد رابطه صنایع خلاق با سرمایه فرهنگي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.