نقش صنایع فرهنگی در روند تولید ملی

834 بازدید

نقش صنایع فرهنگی در روند تولید ملی در ابعاد زیر قابل بررسی است :

نقش صنایع فرهنگی در بعد ثروت آفرینی ملی: میزان فروش محصولات فرهنگی نظیر برخی فیلم های سینمایی، سریال های شبکه خانگی، کتاب های رمان، انیمیشن ها و بازی های کامپوتری بسیار بالاست. صنایع فرهنگی یکی از پرسودترین حوزه های تولید ملی است. چرا که با سرمایه ی کم و زمان کمتر بازگشت سرمایه، ثروت بیشتری تولید می کند.

در صنایع فرهنگی به دلیل ماهیت نرم آن، می توان از قابلیت های شبکه های اینترنتی و تجارت الکترونیک استفاده کرده و بازار این صنایع را بدون محدودیت های زمانی، مکانی و جغرافیایی در گستره ی جهانی تعریف نمود. بدین ترتیب با تسهیل عرضه وگسترده  شدن بازار، میزان فروش محصولات فرهنگی افزایش چشمگیری می یابد که منجر به افزایش ثروت آفرینی می شود

نقش صنایع فرهنگی در بعد اشتغال زایی: میزان سرمایه گذاری لازم برای ایجاد یک شغل مستقیم در سایر صنایع بسیار زیاد است، در حالی که در سایر صنایع فرهنگی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز کمتر است . همچنین اشتغال زایی در صنایع فرهنگی بسیار متنوع است . زنجیره ی صنایع فرهنگی دامنه ی گسترده ای از خدمات را در بر می گیرد، که باعث اشتغال زایی در زمینه های مختلف این زنجیره می شود. علاوه بر آن با توجه به این که مسئله ی اشتغال بیشتر در بین دانش آموختگان دانشگاهی مطرح است ، می تواند معضل بیکاری را در این قشر کمتر کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1966
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد نقش صنایع فرهنگی در روند تولید ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.