هم افزایی و استفاده از تجارب کسب وکارها در کنار اساتید، یکی از روش های توسعه کسب وکار است و می تواند مسیر دستیابی به موفقیت را تسریع نماید. تجارب کسب وکارها و شیوه عبور از مسیرهای سخت کارآفرینی و دستیابی به موفقیت، نقشه راهی است که هر کسب وکار می تواند در عبور از کوره راه ها استفاده نماید.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، امیر حسین اسدی مدیر عامل این بنیاد ضمن بیان این که کسب وکارهای خرد فقط با آموزش، توانمندسازی و تمرکز بر فناوری و نوآوری موفق خواهند شد تصریح کرد: کسب و کار کوچک Small Business به شرکتها، بازرگانیها و مشاغل آزاد خصوصی گفته میشود که دارای کارمندان و درآمد کمتری نسبت به شرکتهای سایز متوسط هستند.
وی ادامه داد: به منظور تحلیل آماری و با قاعده در خصوص کسب و کار کوچک، باید گفت که این مقوله دارای قوانین اجرایی تجاری است. هر صنعتی بر اساس درآمد و میزان استخدام سالانه، اندازه استانداردی را برای خود تعریف میکند. در بیشتر موارد این تعریف به واسطه نمایندگیهای دولتی تعریف میشود تا تحت قوانین تغییرپذیر دولتی تحلیلهایی را صورت دهند. به علاوه، این استانداردها برای برنامههایی که در خصوص کمک بهبود به امور مالی است کارا میباشد.
اسدی افزود: کسب و کار کوچک به صورت مستقل است و هر شرکتی با کمتر از ۵۰ پرسنل در این حیطه قرار میگیرد. این اندازه مرسومترین استاندارد تعریف شدهاست. در دو دهه اخیر تغییر و تحولات بسیار زیادی در بازارهای جهانی رخ داده و ماهیت کسب و کارها تغییر کرده است. در حال حاضر در اکثر کشورها کسب وکارهای کوچک و متوسط به عنوان عنصری مهم در پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی شناخته شده اند..
مدیر عامل بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی در پاسخ به این سوال که بنگاههای خرد و کوچک چه ویژگی ها و مزیت هایی دارند که اقتصاد کشورهای توسعه یافته به سمت آنها حرکت کرده است، گفت: نظام اقتصادی و اجتماعی در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان نشان می دهد که ایجاد و حمایت از کسب وکارهای کوچک و متوسط یکی از اولویت های اساسی در برنامه های توسعه اقتصادی در این کشورها به شمار می رود. این بنگاهها با وجود نیاز به سرمایه گذاری کم، بازدهی و بهره وری بیشتری دارند و در ایجاد اشتغال و بستر مناسب برای نوآوری و افزایش صادرات نقش مهمی ایفا می کنند.
وی ادامه داد: در این میان استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و زیرساخت های الکترونیکی و تمرکز بر نظام توسعه ای اکوسیستمی مبتنی بر پلتفرم ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
اسدی خاطر نشان کرد: باید بدانیم که واقعا پول، تنها عامل موفقیت کسب وکار نیست و متاسفانه نگاه بسیاری از مدیران دولتی به کسب وکار و کارآفرینی نگاهی بسیار اشتباه است. پول فقط یکی از عوامل موفقیت در کسب وکار و در کنار عوامل حیاتی دیگر است.رویداد کسب وکارهای خرد، در واقع تلاش دارد تا عوامل موفقیت کسب وکارهای خرد را با حضور خود صاحبان کسب وکار بررسی و تبیین نماید.
گفتنیست در این رویداد از تجارب برخی از کسب وکارهای کشور استفاده شده و اساتید گرانقدر کارآفرینی، مبانی توسعه این بخش از اقتصاد را تبیین خواهند نمود.
شایان ذکر است نخستین رویداد بزرگ کسب و کارهای خرد ایرانی، پنج شنبه 18 آذرماه در محل برج میلاد تهران، سالن حافظ برگزار خواهد شد.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.