رشد 24.4 درصدی اشتغال (بین سال 2011 تا 2016 ) در صنایع خلاق (موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی) که معادل با رشد سه برابری در مقایسه با نیرو کار انگلستان است.
نمودار رشد شاغلین (بین سالهای 2011 تا 2016) در حوزه صنعت خلاق
موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرمای نمایشی بالاترین درصد رشد( رشد 36.6%)، فناوری ارتباطات و خدمات رایانه ای در رتبه دوم، طراحی مد در رتبه سوم، تبلیغات در رتبه چهارم (33.3 %) و صنعت فیلم، عکاسی (16.6 %) در رده های بعدی قرار دارند.
اشتغال در موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی در حدود 291.000 نفر است، یعنی حدود سه برابر اشتغال در موزه ها، گالری ها و کتابخانه ها که 92،000 نفر را به خود اختصاص می دهد.
بیش از89% مشاغل فعال در حوزه های صنایع خلاق را مجموعه هایی با نیروی کمتر از 5 نفر تشکیل می دهند. اما همین مشاغل هم اکنون 47.6 % حوزه فرهنگ و هنر انگلستان را در اختیار گرفته اند.
صنایع خلاق به دلیل بسترسازی مناسب خود در بخش کار آزاد توانسته است در تنوع جنسیتی، فرهنگی و تحصیلی موفق عمل کند. امروزه در بازار کار صنایع خلاق، زنان توانسته اند 48% بازار اقتصادی در صنایع خلاق انگلستان را کسب کنند. همچنین به دلیل وجود محدودیتهای فراوان گزینشی و… در بازار کار سنتی، اقوام و طبقه های مختلف جامعه نمی توانند وارد بازار کار سنتی شوند و صنایع خلاق گزینه مناسبی برای این افراد است.
در باب تنوع قومیتی و نژادی نکته قابل توجه این است که صنایع خلاق در انگلستان نقش زیادی در کاهش طبقات نژادی داشته اند. طبق گزارش شورای عالی فرهنگ و هنر انگلستان (2018)، در حالیکه 11% از کارمندان بخش های سازمان های ملی انگلستان را سیاه پوستان تشکیل می دهند این رقم در صنایع خلاق به 51% می رسد.
با وجود پیشرفت های زیاد در حوزه های مختلف، کمبود مهارت در حوزه صنایع خلاقی مانند انیمیشن، جلوه های بصری و بازی های ویدیویی نکته ایست که باید توجه زیادی به آن شود. سینما از حوزه هایست که همچنان نیازمند خلاقیهای کار آمد میباشد. طیف وسیعی از مهارتهای تخصصی حفاظتی در موزه ها و صنایع امنیتی نیز نیاز به خلاقیت های جدید را حس می کنند کمبودهای مربوط به نقش های فنی تخصصی در سینماها وجود دارد.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.