نتایج پژوهش مقطعی انجام شده در حوزه صنایع خلاق و فناوری فرهنگی در کشور انگلستان در سال 2018

229 بازدید

رشد 24.4 درصدی اشتغال (بین سال 2011 تا 2016 ) در صنایع خلاق (موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی) که معادل با رشد سه برابری در مقایسه با نیرو کار انگلستان است.

نمودار رشد شاغلین (بین سالهای 2011 تا 2016) در حوزه صنعت خلاق

موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرمای نمایشی بالاترین درصد رشد( رشد 36.6%)، فناوری ارتباطات و خدمات رایانه ای در رتبه دوم، طراحی مد در رتبه سوم، تبلیغات در رتبه چهارم (33.3 %) و صنعت فیلم، عکاسی (16.6 %) در رده های بعدی قرار دارند.

اشتغال در موسیقی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی در حدود 291.000 نفر است، یعنی حدود سه برابر اشتغال در موزه ها، گالری ها و کتابخانه ها که 92،000 نفر را به خود اختصاص می دهد.

بیش از89% مشاغل فعال در حوزه های صنایع خلاق را مجموعه هایی با نیروی کمتر از 5 نفر تشکیل می دهند. اما همین مشاغل هم اکنون 47.6 % حوزه فرهنگ و هنر انگلستان را در اختیار گرفته­ اند.

صنایع خلاق به دلیل بسترسازی مناسب خود در بخش کار آزاد توانسته است در تنوع جنسیتی، فرهنگی و تحصیلی موفق عمل کند. امروزه در بازار کار صنایع خلاق، زنان توانسته اند 48% بازار اقتصادی در صنایع خلاق انگلستان را کسب کنند. همچنین به دلیل وجود محدودیت­های فراوان گزینشی و… در بازار کار سنتی، اقوام و طبقه های مختلف جامعه نمی ­توانند وارد بازار کار سنتی شوند و صنایع خلاق گزینه مناسبی برای این افراد است.

در باب تنوع قومیتی و نژادی نکته قابل توجه این است که صنایع خلاق در انگلستان نقش زیادی در کاهش طبقات نژادی داشته اند. طبق گزارش شورای عالی فرهنگ و هنر انگلستان (2018)، در حالیکه 11% از کارمندان بخش های سازمان های ملی انگلستان را سیاه پوستان تشکیل می دهند این رقم در صنایع خلاق به 51% می رسد.

با وجود پیشرفت های زیاد در حوزه های مختلف، کمبود مهارت در حوزه صنایع خلاقی مانند انیمیشن، جلوه های بصری و بازی های ویدیویی نکته ایست که باید توجه زیادی به آن شود. سینما از حوزه هایست که همچنان نیازمند خلاقی­های کار آمد می­باشد. طیف وسیعی از مهارتهای تخصصی حفاظتی در موزه ها و صنایع امنیتی نیز نیاز به خلاقیت های جدید را حس می کنند کمبودهای مربوط به نقش های فنی تخصصی در سینماها وجود دارد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1904
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد نتایج پژوهش مقطعی انجام شده در حوزه صنایع خلاق و فناوری فرهنگی در کشور انگلستان در سال 2018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.