نقش واقعیت افزوده در صنعت تغذیه

959 بازدید

واقعیت افزوده (AR) نمایش زنده مستقیم یا غیرمستقیم از یک محیط در دنیای واقعی است که عناصر آن توسط ورودی حسی تولید شده توسط رایانه مانند فیلم ، صدا ، داده های GPS یا گرافیکی تقویت می شوند. این توانایی واقعیت افزوده تا حد زیادی به کسب و کارها کمک می کند تا با ارائه تجربیات واقعی به مشتریان بدون حضور آنها ، بطور چشمگیر  کسب و کار خود را گسترش دهند. امروزه با مشاهده فواید و کاربردهای بی نظیر AR ، کسب و کارهای حوزه صنایع غذایی شروع به استفاده از کاربردهای این فناوری در حیطه شغلی خود کرده اند.

با توجه به ظهور واقعیت افزوده در صنایع غذایی و گردشگری ، اگر صاحب رستوران هستید و به دنبال جدیدترین راه حل های فناوری برای توسعه کسب و کار خود هستید، بهتر است با کلیه کاربردها و مزایای واقعیت افزوده آشنا شده و تصمیم بگیرید با استفاده از این فناوری نوآورانه ، برنامه ­های بهتری برای رستوران خود تدارک ببینید.

چگونه رستوران ها از کاربردهای واقعیت افزوده سود می برند:

منوی غذایی با استفاده از فناوری VR
با استفاده از VR می توانید یک مدل سه بعدی مفصل از منوها ایجاد کنید مشتریان می توانند با استفاده از تلفن های هوشمند یا رایانه های لوحی خود غذاهای موجود در رستوران را به صورت سه بعدی و کاملا ملموس مشاهده کرده و علاوه بر آن اطلاعات اضافی مانند حجم غذا، اطلاعات تغذیه­ای، ترکیبات و… را بدون حضور در رستوران و به صورت زنده مشاهده کنند. Kabaq یکی از بهترین نمونه های چنین برنامه هایی است که در آن مشتریان می توانند نمونه غذای درخواستی خود را قبل از سفارش، به صورت سه بعدی مشاهده کنند.

آشنایی با ویژگی ها و خواسته های مشتری
برنامه های غذایی مبتنی بر AR می توانند به عنوان ابزاری برای جمع آوری داده های مربوط به ترجیح های مشتری عمل کنند. برنامه رستوران AR می تواند دارای ویژگی هایی باشد که اطلاعاتی در مورد غذاهای مرسوم ، پیشنهادهای روز و… ارائه می دهد. مشتریان هنگام استفاده از این برنامه ها و مشاهده تبلیغات به طور همزمان داده های ارزشمندی را با پاسخ به نظرسنجی ها و میزان توجه به تبلیغات ارائه شده در اختیار صاحبان رستوران ها قرار می دهند.

جستجوی مشتریان خاص
منوهای AR در رستوران ها یک راه عالی برای غلبه بر موانع زبانی (مشتریان خارجی) و ارتباط با مشتریان از راه دور هستند، زیرا این برنامه ها برای چندین زبان قابل تنظیم هستند. علاوه بر این، افزودن اطلاعات کامل تغذیه ای منجر به افزایش مشارکت مشتریان می شود. همچنین می توانید از طریق منوی AR به مشتریان اجازه دهید با توجه به نیازهای خاص خود مانند غذای رژیمی، غذای رژیمی مبتنی بر عقاید مذهبی ، مواد غذایی برای افراد دیابتی و غیره ، غذای مورد علاقه خود را جستجو کنند.

معرفی بهترین نمونه های برنامه های غذایی مبتنی بر واقعیت افزوده

Yelp’s Monocle
برنامه Monocle با استفاده از دوربین ، قطب نما و GPS تلفن های هوشمند رستوران ها و خدمات را در برای شما جستجو کرده و به شما نمایش می دهد. مشتریان می توانند با انتخاب هر رستوران اطلاعاتی از قبیل نقشه ی راه های منتهی به رستوران ها ، بررسی رستوران مورد علاقه شما و …. همراه با نمایش غذای انتخابی خود به صورت واقعیت افزوده دریافت کنند.

Blippar

پیتزا دومینو در انگلیس از AR برای ایجاد تبلیغات سه بعدی تعاملی با استفاده از برنامه Blippar استفاده کرده است علاوه بر تبلیغات، مشتریان می توانند با اسکن سریع از طریق تلفن های همراه خود ، پیشنهادات، منو و سفارشات ویژه را با استفاده از واقعیت افزوده مشاهده کنند.

امروزه توانمندی رستوران هایی که از فناوری واقعیت افزوده در کسب و کار خود استفاده می کنند قابل توجه است. در این دوره زمانی از تاریخ، اتخاذ آخرین دستاوردهای فناوری برای هر تجارت ضروری است. واقعیت افزوده یکی از شکوفا ترین فناوری هایی است که رستوران ها برای گسترش و منحصر به فرد بودن در دنیای امروز در حال استفاده از آن هستند.

 

ویدیوی کوتاه از کاربرد واقعیت افزوده در صنعت رستوران داری

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1841
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد نقش واقعیت افزوده در صنعت تغذیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.