هوش مصنوعی در صنعت موسیقی

821 بازدید

روش های شگفت انگیز تحول هوش مصنوعی در صنعت موسیقی

قبلا هوش مصنوعی از جهات مختلفی بررسی می شد، اما اکنون وقت آن رسیده است که در نظر داشته باشیم چه مقدار روی خلق کردن و استفاده کردن از موسیقی اثرگذار هست. دقیقا مانند سایر صنایع، در صنعت موسیقی هم هوش مصنوعی خدمات را به صورت خودکار ارائه میدهد و به کارایی هرچه بهتر کمک میکند. شرکت های صنعت موسیقی نیاز دارند تا خود را اماده کنند و بپذیرند که، چگونه هوش مصنوعی می تواند باعث تحول در کسب و کارشان شود.

رشد صعودی هوش مصنوعی در صنعت موسیقی

مشاغل در حال تغییر شکل در فناوری هستند و مشاغل موجود در صنعت موسیقی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. طبق گزارشی از مک کینزی، 70% شرکت ها حداقل یک فناوری هوش مصنوعی را تا سال 2030 پذیرفته اند و از آن در شرکتشان استفاده می کنند. وعده هوش مصنوعی این است که توانایی های انسانی ما را تکمیل و تقویت می کند. هوش مصنوعی رشد و نواوری را در پی دارد و ما با انتخاب های درست از آن می توانیم کارآمدتر و بهتر شویم.

اسکات کوهن، یکی از رهبران فکری در صنعت موسیقی است، که زمانیکه دیگران هنوز از فناوری آنقدرها نمیدانستند، او تاثیر بالقوه فناوری بر اینده موسیقی را می فهمید. سرانجام افکار وی در عصر موسیقی دیجیتال، به یک شرکت پخش به نام The Orchard تبدیل شد که توسط سونی در سال 2015 به مبلغ 200 میلیون دلار خریداری شد. وی در طی سخنرانی اش در کنفرانس Eurosonic Nooderslag گفت: هر ده سال یکبار یک فناوری جدید صنعت موسیقی را عوض می کند.

وی توضیح داد، که روزانه 20000 اهنگ جدید در Spotify بارگذاری می شود و هوش مصنوعی برای کمک به مرتب سازی آهنگ ها و ارائه پیشنهادهایی به شنوندگان بر اساس انچه در گذشته گوش داده اند، اقدام می کند. و فناوری مانند block chain می تواند نیاز برندها را به عنوان مجرایی برای اتصال مردم به موسیقی از بین ببرد. همچنین صنعت اجرای موسیقی زنده باید در نظر داشته باشد که چگونه واقعیت های افزوده و مجازی را با تجربه کنسرت ادغام کند.

هوش مصنوعی موسیقی خلق میکند

در سال 1951، دانشمند انگلیسی در حوزه کامپیوتر، آلن تورینگ اولین کسی بود که موسیقی تولید شده از رایانه را با استفاده از ماشینی ضبط کرد که تقریبا یک طبقه کامل از آزمایشگاه را پر کرده بود. امروزه درست کردن یک قطعه موسیقی با استفاده از هوش مصنوعی انجام میگیرد. هنگامی که هوش مصنوعی قطعات موسیقی را ایجاد می کند، با تجزیه و تحلیل داده ها از ترکیب های مختلف استفاده می کند. همچنین مدل هوش مصنوعی میتواند توسط ترکیب کردن المان ها به روش های منحصر به فرد اعداد، موسیقی نوآورانه ای را بنویسد.

در آینده شرکت های فنی جایی سرمایه گذاری می کنند که هوش مصنوعی در ساخت موسیقی به نوازندگان کمک می کند. در Magenta Project، شعرهای نوشته شده را تولید و اجرا کردند، که توسط AI (هوش مصنوعی) و سونی، Flow Machines ( به ماشینهایی می گویند که برای ساخت موسیقی از آنها استفاده می کنند. ) را ایجاد کردند. یک سیستم هوش مصنوعی به این روش، آهنگ “Daddy’s Car” را منتشر کرده است.

نوازندگان و متخصصان در صنعت موسیقی برای دستیابی به قدرت ابزارهای هوش مصنوعی باید مهارت های فنی را کسب کنند، که به آنها کمک می کند تا کارهای خود را بهتر انجام دهند.

سایر خدمات هوش مصنوعی مانند Jukedeck و Amper Music به نوازندگان آماتور کمک میکنند، تا قطعات موسیقی خود را به کمک هوش مصنوعی تهیه کنند.

مسترینگ صدا با هوش مصنوعی

تجربه گوش دادن برای هر دستگاهی در فرآیندی به نام مسترینگ صدا بهینه شده است. خدمات مسترینگ با هوش مصنوعی مانند LANDR به نوازندگان، جایگزین مقرون به صرفه تری را برای مسترینگ صدا توسط انسان ارائه می دهد و تا کنون بیش از 2 میلیون نوازنده از هوش مصنوعی برای مسترینگ بیش از 10 میلیون آهنگ استفاده کرده اند. در حالی که یک مولفه خلاق مانند هوش مصنوعی در مسترینگ صدا نقش دارد، هنوز برخی افراد ترجیح می دهند که برای انجام این کار به نیروی انسانی اعتماد کنند، هوش مصنوعی این سرویس ها را برای هنرمندانی که قادر به مسترینگ آهنگ هایشان به روش دیگر نیستند، در دسترس قرار می دهد.

هوش مصنوعی، بازار موسیقی و شناسایی ستاره های بعدی

چگونه شنوندگان، هنرمندان جدید را کشف می کنند و چگونه متوجه می شوند که به صدای چه کسی گوش دهند؟ بر اساس گزارش پایان سال 2018، BuzzAngel Music، جریان های صوتی بر اساس تقاضا در ایالات متحده 534.6 میلیارد دلار بوده است. کمک به هنرمندان جدید برای کشف استعدادشان بسیار گران است. تکنولوژی هوش مصنوعی به تعیین اینکه طرفداران از کدامین موسیقی یک هنرمند لذت می برند کمک می کند. به همین ترتیب، ویژگی های دارای هوش مصنوعی مانند Spotify’s Discovery weekly ،یک لیست موقت از موسیقی برای هر شنونده ارائه می دهد تا به طرفداران کمک کند، سلیقه ی موسیقیایی خود را پیدا کنند و موزیک هایی را که برایشان جذاب است را انتخاب کنند.

همچنین هوش مصنوعی در زمینه کشف A&R (هنرمند و رپرتوار) به صنعت کمک می کند. همیشه یافتن هنرمندانی متعهد که هنوز لقب به آنها تعلق نگرفته چالش برانگیز است. گروه موسیقی وارنر سال گذشته یک استارتاپ فناوری را راه انداخت که از الگوریتمی برای مرور داده های اجتماعی استفاده کرد، تا استعدادها را پیدا کند. همچنین کمپانی اپل برای پشتیبانی از فرایند A&R یک استارتاپ را که در زمینه تجزیه و تحلیل موسیقی به صورت تخصصی کار میکند،  راه اندازی کرد.

هوش مصنوعی در پشت صحنه از جهات بسیاری بر موسیقی ما تاثیر می گذارد.

منبع:

https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2019/07/05/the-amazing-ways-artificial-intelligence-is-transforming-the-music-industry/#674c590e5072

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=1823
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد هوش مصنوعی در صنعت موسیقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.