رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران خبر داد:

711 بازدید

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران خبر داد:

رویداد تخصصی جذب سرمایه برای فنآوری های فرهنگی برگزار می شود

زمانی که صحبت از فنآوری های فرهنگی می کنیم منظور آن دسته از فنآوری هایی است که در زمینه تولید و پخش آثار فرهنگی و هنری فعالیت می کنند. فنآوری های سخت افزاری نظیر AR و VR و فناوری های نرم افزاری نظیر پلتفرم ها، اپلیکشن ها و … برای بسیاری از افراد آشنا هستند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی توسعه فنآوری های فرهنگی، مهندس اکبر شیرکوند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران که در برنامه «فناوری اطلاعات» شبکه خبر سخن می گفت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مهم ترین برنامه هایی که در ماه های آینده در زمینه فنآوری های فرهنگی در دست اقدام است، برگزاری “رویداد تخصصی جذب سرمایه برای فنآوری های فرهنگی” است که با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران، مرکز فنآوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و بنیاد ملی توسعه فنآوری های فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با محورهای اصلی این رویداد توضیح داد: سینما، پویانمایی و تئاتر، چاپ و نشر (کاغذی یا دیجیتال)، هنرهای تجسمی و گالری های مجازی، مد و لباس، تبلیغات و پلتفرم های مرتبط با آن، دکوراسیون و معماری، موسیقی، بازی های رایانه ای و صنایع سرگرمی با محوریت خانواده از جمله محورهای اصلی این رویداد است. علاوه بر این ها محورهایی همچون معارف، خانواده و انسجام آن نیز مد نظر خواهد بود.

شیرکوند ضمن اظهار تاسف از این که تاکنون فضای منسجمی برای استفاده از فنآوری های اطلاعات در عرصه های مختلف در کشورمان شکل نگرفته است، گفت: متاسفانه هنوز زیست بوم منسجمی در زمنیه استفاده از فنآوری اطلاعات در عرصه های مختلف شکل نگرفته است و اقداماتی هم که تاکنون انجام شده به صورت جزیره ای و پراکنده بوده است، اما امیدواریم با برگزاری رویدادهایی از این دست بتوانیم اقدام موثری در این جهت برداریم.

وی افزود: تا کنون دستگاه های مهمی برای سرمایه گذاری در این رویداد اعلام آمادگی کرده اند. از سوی دیگر در ارتباطی که با دانشگاه ها داشته ایم و صحبت های انجام شده، کسب و کارهای نوپای زیادی قرار است، در این رویداد حاضر شوند. به همین جهت امیدواریم که این رویداد نقطه آغازی برای انسجام این جزایر پراکنده باشد و شاهد شکل گیری و توسعه زیست بوم فنآوری اطلاعات و همچنین صنایع خلاق و نوآورانه در کشورمان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در ادامه تصریح کرد: این موضوع چند سالی است که دغدغه معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری بوده و اقدامات خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است که فقط نیاز به یک انسجام بخشی دارد. کسب و کارهای نوپای زیادی در کشور وجود دارد که ایده های خوبی پشت آن هاست اما به دلیل عدم برخورداری از سرمایه کافی نتوانسته اند خوب پیش بروند. برگزاری این رویداد این امید را برای ما ایجاد می کند که سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی بتوانند در ارتباط با این کسب و کارها، زمینه توسعه و پیشرفت آن ها را فراهم آورند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کسب و کارهایی که تمایل به حضور در این رویداد را دارند، بایستی حائز شرایط خاصی باشند که از جمله آن ها می توان به گذشتن از مرحله آموزش و رسیدن به محصول، داشتن گواهی ثبت شرکت، داشتن مجوزهای لازم جهت فعالیت و داشتن طرح کسب و کار و بیزینس پلن استاندارد اشاره کرد.

شایان ذکر است که در روزهای آتی اطلاع رسانی در رابطه با برگزاری این رویداد از طریق رسانه ها و فضای مجازی برای علاقه مندان صورت خواهد پذیرفت.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت نام می توانند به آدرس   https://www.abrezendegi.ir/ مراجعه نموده و یا با شماره 02140664753 تماس حاصل فرمایند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://www.iranctech.ir/?p=2164
اشتراک گذاری:

نظرات

0 نظر در مورد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران خبر داد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.